tisdag 15 juni 2010

Sentimental dag

I går skulle Donkeymans "prinsessa" ha fyllt jämna år. Ungefär 20 vill jag tro. Men dess värre fick hon dra vidare mot "Fiddlers Green" i julas. Så Donkeyman firade födelsedagen med att dricka mer öl än han borde ha gjort. Men det gjorde gott att dränka sorgen. Det räcker med den tomma lägenheten som påminner om det som varit.

Men det är värre än så. I dagarna är det sex år sedan som hustrun dog. Så det är andra gången på några år som Donkeyman upplever en tom lägenhet och tankarna som snurrar runt.

Samtidigt är det inte bara Donkeymans närmaste som drabbas. Senaste halvåret har det varit flera av de personer som han uppskattar som har fått "ta ned skylten". Så sent som i går fick han besked om att "Rock-Olga" hade stängt butiken. Och ett par veckor innan var det Anna - Lena Löfgren. Den som följer "Nordens Paris" vet att Donkeyman var på konsert med de här artisterna för bara någon månad sedan.

Tidigare artiklar:
Konsert med "Rock - Olga"
Konsert med "Anna - Lena Löfgren"

Offra några minuter, luta er tillbaka och mimra. "Det var en gång".

Klipp Rock - Olga 1959 "Danny Boy"
Klipp Rock - Olga 1959 "Making Love"
Klipp Rock - Olga 1959 "Where my baby goes"
Klipp "Lyckliga Gatan" med Anna-Lena Löfgren
Klipp Memory om Anna-Lena Löfgren

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Den Gamle Emigranten sa...

Go Morron, Donkeyman,

Jag har med intresse och nöje följt din blogg ett tag nu. Dagens blogg överraskade mig och gjorde mig nedstämd. Den påminde mig om vad som väntar oss alla, rik som fattig, känd som okänd.

Speciellt när kändisar eller närstående som är lika gamla eller yngre än en själv rullar ut bortom yttersta växeln, som vi gamla järnvägare uttrycker det, går det hem med eftertryck.

Jag har inte följt med vad som händer i det gamla landet så noga så både Rock Olgas och Anna Lenas frånfällen chockade mig.

Tack i alla fall för din blogg och Keep up the good job!

Den Gamle Emigranten

http://dengamleemigranten.bloggplatsen.se/

Den Gamle Emigranten sa...

PS.

Inledningen föll bort i mitt tidigare inlägg.

Jag började med att beklaga sorgen. Även om jag bara "känt" dig ett par månader så deltar jag i din saknad.

Den Gamle Emigranten