söndag 31 oktober 2010

Time Out is over

Som alla mina trogna läsare observerat så har jag tagit mig en liten "Time Out". Det var egentligen inte planerat men dag efter dag dök det upp en massa saker som jag måste ta hand om. Äsch - jag skriver ett par rader i morgon i stället. Blev upprepat gång på gång.

Och plötsligt hade den stora livstjuven "tiden" snott en månad av min dyrbara levnad. Så nu är det sista Oktober. Det har varit ett par höststormar (eller åtmindstone höstkulingar). Det har varit ett litet utbrott av vinter. Och nu är det grått och trist. Som vanligt vid årstiden. Lågtrycken står i kö för att passera vårt land.

Men sagda Oktober har också inneburit en mängd med arbete som inte var planerat. Vilket givetvis är glädjande. Nya och friska pilsnerpengar mottages alltid med glädje. Speciellt med tanke på att "Kemneren" just har avsänt ett par blytunga räkningar i form av kvarskatt som skall betalas den 10.11 och 15.12. Vilket blir en dränering av Donkeymans Bankkonto.

Visserligen något som varit förväntat, uträknat och klart sedan länge. Men Donkeyman förfaller gärna till "strutsmentalitet" när det gäller den egna ekonomin. Den där stora räkningen i November har ännu inte kommit - alltså finns den inte.

För övrigt jobbar Donkeyman med ett intressant projekt som det ännu är lite för tidigt för att avslöja. Men information kommer snart.

1 kommentar:

tommy sa...

välkommen tillbaka efter time-out:en! Dina poster är efterlängtade, ska du veta!